YEU&ME의 첫 번째 소속 작가 展

YEU&ME의 첫 번째 소속 작가 展 (세 번째 국내 프로젝트 전시)

참여작가 Ashley Seil Smith, YEU (최여량), Rebecca Goyette,
Duck Moon Choi (최덕문), Marija Markovic, Hyunjinery (현지너리)
전시제목
전시장소 경인미술관, 제 2 전시관 http://www.kyunginart.co.kr/
장소주소 서울특별시 종로구 인사동 10길 11-4
전시기간 2019 년 5 월 1 일 (수) ~ 2019 년 5 월 7 일 (화)
리셉션 파티 2019년 5월 4일 (토) 오후 4시 ~ 오후 6시
전시서문
YEU&ME (/유 앤 미/)는 독립적/개인적 예술 프로젝트이다. 공식적인 스타트는 2017년 12월 어느 날 이었으며, 공식 로고는 2018년 3월 어느 날 자체적으로 제작되었다. 현재 YEU&ME에 소속된 7작가들은 대부분 2018년 2월에서 2018년 7월 사이에 YEU&ME와 정식 계약하였다. 모두 YEU&ME라는 아직 어리지만, 예술을 통해 이 세상을 더 알차고, 아름답게 보내겠다는 한 인간과 그 당찬 정신을 믿고 세계 각국에서 힘을 실어주었다. 자세한 내용은 공식 사이트를 통해 부디 알아 봐 주시길 바란다. (http://www.yeuandme.com)
첫 번 째 한국 상륙 작전이다. YEU&ME 소속의 외국작가들도, 한국 작가들도 모두 설레고, 새로운 작품을 만들며 뿌듯해 하였다. 또한 외국작가들은 이 전시를 계기로 그들의 눈에는 아직 미지의 세계인 한국의 미술세계로의 발돋움을 기대하고 있다. 이번 첫 소속작가 전의 타이틀은 [Do You Have Any Idea?]이다. 한국어로 표현하자면, ‘대체 무슨 생각으로 살고 있니’ 정도가 되겠다. YEU&ME와 소속작가들에게 이번 전시는 어쩌면 앞으로 할 전시들 중 가장 중요한 전시가 될 것 같다. 그래서 이번 전시의 타이틀 또한 우리네의 인생에서 가장 근본적이며, 중심적인 질문을 던지고 싶었고, 매우 강한 표현으로 하자면 바로 <왜.사.니.>라는 것이다. 부디 여섯 작가와 그들의 작품을 보고, YEU&ME의 설립 목표와 예술을 통해 한국뿐 아니라, 세상을 더 아름답게(시각적으로만이 아닌) 하고자 하는 ‘(진정한) artists’의 뜻을 조금이라도 알아채 주셨음 하는 바람이다.

참여 작가노트 및 프로필
ASHLEY SEIL SMITH (애슐리 씰 스미스)
작가노트
“I grew up one of five girls from a conservative background, which led me to ask questions in adulthood about feminism, intersectionality, inter-culturalism and privilege. I explore the coalescence of these themes, using both figuration and abstraction. My work includes simple forms and seemingly simple interactions between women, but the printmaking process allows for a variety of unexpected surprises in the laying down of these forms on paper. Similarly, even the most common interactions between human beings become layered and complicated when our complex backgrounds are considered. Simple acts, and simple art, are more layered and complex than we initially understand them to be.”
학력
Ashley Seil Smith는 뉴욕에 있는 ‘The School of Visual Arts’에서 석사를 했고, 대학교 때는 문화 인류학을 전공했다.
주요경력 및 전시
2019 MEMBER INVITATIONAL, Garner Arts Center, Garnerville, NY: Two Trees
2018 MEMBER INVITATIONAL, Garner Arts Center, Garnerville, NY: Pared Down
2017 AMERICAN ACADEMY OF ARTS & LETTERS, New York, NY: Versus
2016 AMERICAN ACADEMY OF ARTS & LETTERS, New York, NY: Go Figure
MEMBER INVITATIONAL, Garner Arts Center, Garnerville, NY
2014 THE SCHOOL OF VISUAL ARTS, New York, NY: Thesis Show, “Overheard in Harlem”
2013 THE SCHOOL OF VISUAL ARTS, New York, NY: The Book Show
출판물
2020 (출판 예정) Chronicle Books, “Suffragist City (가제),” contributing artist
2019 (출판 예정) Dottir Press, “IntersectionAllies: We Make Room for All,” Title 삽화가

YEU (최여량)
작가노트
“인간 또한 동물이다. 동물의 여러 種 중 하나가 人間이다. 동물의 각 種마다 그 무리들만의 사회 체계, 소통 방법, 상식 등이 있을 것이다. 그러므로 인간은 인간의 그것들을 기준으로 타 種의 동물들의 그것들을 하대 평가하면 되지 않는다. 지구라는 행성을 공유하며 살아가고 있는 동물뿐 아닌 모든 생명들 (식물, 미생물 등)은 모두 같은 위치에 있다. 상하관계가 없다.”
Two different bodies of my work criticize the egoism of human beings. As a Korean, after the Korean War, my grandparent’s generation tried really hard to work to develop the economy during the 1950s and 60s. It led my parent’s generation to get highly-qualified education, suffer less from labor, and live in one of the world’s leading developed countries. However, problems occurred in my generation. Most of the people in my generation have not known of the hardship undergone by grandparents or parents and we have mostly grown up with material affluence. We have also wrongly accepted Western cultures, especially how we have distortedly received individualism and capitalism. This is why I deal with the project “Homage to my Grandfather”: to remind Koreans how we have become an independent and economically developed country. Primarily, through my paintings, I try to reveal my grandfather’s life and what he tried to overcome.
Furthermore, in a broader context, as a person living in the earth, I believe rationalism has led European peoples to believe that humans are superior to animals and we are the sole creatures who can think and feel. This causes the current destruction of the environment. Also, people do not respect any other animal species, so we make zoos and aquariums without considering other animals’ suffering. This situation is a result of our selfishness and we need to change our fundamental thoughts of defining the relationship between nature and humans. It is why I deal with the topic what I call the “Morality of Animals”: the emotions, social system, communication skills, common sense, and authority of animals. With childlike drawings, paintings, and naïve sculptures (sometime also used for performances), I try to approach viewers with the intimacy to deliver my topic.​
학력
2017.08 Sotheby’s Institute of Art, New York, 아트경영, 예술법, 아트마케팅, Certificates 취득
2017.05 Parsons School of Design, New York, 순수예술 전공, MFA (석사) 졸업
2015.05 Smith College (스미스 여자 대학교), 경제학, 조소조각 전공, BA (학사) 졸업
주요경력 및 전시
2018.10 하나아트갤러리 개인전 <나眼너眼 – Seeing the World through Different Eyes by YEU>
2018.07 플레이스 캠프 제주 (제주) 전시 <#Like> 기획, 투자 및 주최
2017.12 K 현대 미술관 (서울) 전시 공동 기획
2017.11 K 현대 미술관 (서울) 전시 <님을 위한 바다: 전혁림 특별 기획전> 공동 기획
2017.04 Westbeth Gallery (뉴욕) 그룹전 참여
2017.02 25 East Gallery (뉴욕) 그룹전 참여
2015.05 Jannotta Gallery (노스햄튼) 그룹전 참여
2015.04 Jannotta Gallery (노스햄튼) 그룹전 <{FIGURE}> 참여
2015.02 갤러리 시:작 (서울) 그룹전 <시작> 참여
2014.12 Jannotta Gallery (노스햄튼) 그룹전 참여
2014.09 Jannotta Gallery (노스햄튼) 그룹전 참여
2014.04 Jannotta Gallery (노스햄튼) 그룹전 참여
2013.11 Jannotta Gallery (노스햄튼) 그룹전 <3D-Design> 참여
2013.10 Jannotta Gallery (노스햄튼) 그룹전 참여
작품소장
Smith College Department of Art
뉴욕 소재 개인 Collectors
마이애미 소재 개인 Collector
AMCHAM (American Chamber of Commerce in Korea, 여의도 IFC 2)

REBECCA GOYETTE (레베카 고예트)
작가노트
“Embracing a multiplicity of sexual desire, my video works (and related sculptures, props and drawings) delve into complex characters based partially in scientific fact, Puritan history, the paranormal and partially in fiction.  I embody the mating rituals of lobster in my extensive series of costumed Lobsta Pornos, while recounting the psychosexual dramas of my direct ancestor, Rebecca Nurse, who was hanged as a Salem witch in my “Ghost Bitch” films.
Through researching my ancestry, I deepened my understanding of magic and rediscovered ritual for myself as an artist and object maker.  I now utilize ritual to access the spirit world, honor ancestors, fight social injustice and transmute childhood trauma through private symbolism. This past year, I discovered sigil magic drawing.   Sigils have a long history of use in magical practices, originally thought of as pictorial symbols of demons.  Later chaos magic reinterprets sigils as symbols created by the maker to manifest one’s desired positive outcomes.  I developed my own practice of sigil drawing, expanding the technique through combining multiple sigils in intricate pictorial representations.”

학력
2009 School of Visual Arts, Master’s Degree of Fine Arts
Rhode Island School of Design, Bachelor’s Degree of Fine Arts, Painting
주요경력 및 전시
개인전 및 2인전
2017 Spektrum-Art, Science and Community, “LOBSTAPORN,” a video series retrospective,
curated by EVBG, Berlin, Germany.
2016 Freight and Volume Gallery, “Ghost Bitch U.S.A.”
2015 Arts and Leisure Gallery, “Sausage Party Bride,” catalog available.
2014 Slag Gallery, NYC, “Surf and Turf,” a 2-person exhibition with Julia Oldham.
2013 Freight and Volume Gallery, NYC, “Masshole Love.”
2012 Airplane Gallery, NYC, “Lobsta Porn Theater.”
2006 Jersey City Museum, Jersey City, NJ, “4-Eva.”
NY Studio Gallery, NYC, “Delicious.”
2003 Galeri X, Istanbul, Turkey, “Union/Bulusma.”


CHOI, DUCK MOON (최덕문)
작가노트
“1977년 귀금속, 시계 입문하여 백화점판매 경험을 바탕으로 소비자가 원하는 방향으로 디자인하여 주문제작으로 완성된 제품이 원하는 느낌과 불일치로 직접제작을 하자는 목적으로 세공을 배우기를 시작하였습니다. 저만의 디자인과 천연원석으로 독창적인 창작을 위해 노력한 결과 새로운 기법을 습득하였습니다. 이제는 새로운 장르도 도전하며, 제가 갖고 있는 기술과 경험으로 관객에게 친화력 있는 많은 창작품을 보일 수 있도록 노력하겠습니다.”

학력
1997 한국방송통신대학교 경영학과 학사 졸업
2015 코리아 GIA GIA-AJP 수료
주요경력 및 전시
1977 코스모스백화점 시계/쥬얼리 영업
1988 목산백화점 내 귀금속 상점 창업
1991 압구정동으로 이전
2009 코리아 쥬얼리 페어 참여 전시
2013 GIA 코리아 강의
2015 인천재능대학교 쥬얼리디자인학과 강의 (전공실무 특임교수 위촉)
원광대학교 귀금속보석공예과 초청세미나 강의
2015~8 숭의여자대학교 쥬얼리디자인학과 강의
2013 ~ 사단법인 한국보석협회 現 수석부회장
2016 예원예술대학교 귀금속보석디자인과 특강
2017 화성폴리텍대학교 쥬얼리디자인학과 특강
⦁ 쥬얼리 마케팅 교재 마케팅분야 집필
⦁ NCS 학습모듈 쥬얼리 마케팅 판매관리 집필
⦁ KGMP 마케팅 분야 및 쥬얼리 마스터 자격시험 교육과정 개발
⦁ NCS 쥬얼리 마케팅 대표 집필
MARIJA MARKOVIC (마리야 마르코빅)
작가노트
“My interdisciplinary art practice is shaped by my position as part of the current generation of Serbian millennial artists. I came of age during an era of war and uncertain socio-economic relations in a country that went through a long and difficult transition from socialism to capitalism. This environment produced a politically indifferent generation for whom waiting became a permanent status. Like many in this situation, I often feel redundant, futile, and excluded by a political environment that has few resources for supporting art and a short and shifting history of democratic institutions. My videos and installations respond to this context through explorations of exclusion, isolation, waiting, confinement, and absurdity that are always in relation to the friction between socialism and capitalism. In my work I specifically explore the violence and complexity of the transition itself. I question what the transition reveals about the present. What can be learned about the current neoliberal condition from these experiences? What possibilities exist within that space? If transition is a permanent state of being what effect does that have on our understanding of the past and our apathy towards the future?”
학력
2015-2017 Fine Arts, MFA, Parsons the New School for Design, New York, USA
2013-2014 Introductory Gender Studies Course, Women’s Studies Center, Belgrade, Serbia
2011-2012 Web Design Certificate, IT Academy, Belgrade, Serbia
2009-2011 MA, Faculty of Fine Arts, University of Arts in Belgrade, Serbia
2006-2009 BFA, Faculty of Fine Arts, University of Arts in Belgrade, Serbia
주요경력 및 전시
2018 Too Little Too Late – Hey Sisyphus, have we met?, Belgrade, Serbia
2018 Al camello camello y al amor amor!, New Poetics Of Labor, Medellin, Colombia
2017 Arslokacija, Kapetanija, Belgrade, Serbia
2017 Inclusive Disjunction, The Sleep Center, New York City, USA
2017 Second Nature, Westbeth Gallery, New York, NY, USA (curated by Chelsea Haines)
2017 Between, Skybridge Gallery, New York, NY, USA
2017 Create New+, The University of Montana, Missoula, USA
2016 Diamonds Unleashed, Art Miami Fair, Miami, USA
2016 Two by Two, 25 East Gallery, New York City, USA
2016 Paradise in Progress 25 East Gallery, New York City, USA
2015 Sterrortipi – Queer Aalon, Kc Grad, Belgrade, Serbia
2015 Monohrom,Kulturforum, Belgrade, Serbia
2013 Atelje 8, Studio Kosta Kolundžić, Belgrade, Serbia
2013 When if not now, Art Space U10 Belgrade, Serbia (개인전)
2012 New Members of ULUS, Art pavilion Cvijeta Zuzorić, Belgrade, Serbia
2012 Atelje 8, Night of Museums, Cultural Center Palilula, Belgrade, Serbia
2012 The Body Constrained, Gallery Mostovi Balkana, Kragujevac, Serbia (개인전)
2012 11. International Biennial of Minature Art, The Cultural Center Gornji Milanovac, Serbia
2012 Young, Niš Art Foundation, Niš, Serbia
2012 Dimensions of the Body, Gallery Alt, Belgrade, Serbia (개인전)
2012 Palette of Youth, Art Gallery of Cultural Center, Vrbas, Serbia
2011 Telom, Gallery of Faculty of Fine Arts Gallery, Belgrade, Serbia
2011 Niški crtež, Gallery of Contemporary Art, Niš, Serbia
2009 Project Terratorija, BELEF – Belgrade summer festival, Kikinda, Serbia
2009 Spring salon, Art pavilion Cvijeta Zuzorić, Belgrade, Serbia
2009 Summer Academy exhibition, Traunkirchen, Austria
초대강의
2018 Beijing Academy of Creative Arts, Beijing, China
2016 “Position, Achievements, Limitation of Young Artist in Serbia”, Gallery Nadežda Petrović, Čačak, Serbia
2014 ArtSample#2, Cultural Centre of Belgrade, Belgrade, Serbia
논문 및 기사
2018 Jelena Vukadinović, Ivana Đorđević, “Izložba Arslokacija,” Likovni Život, no 152, February 152, 16-18.
2017 Ljubisav Panić, “Arslokacija: Upoznajte četiri umetnice koje žive I rade u inostranstvu“, City Magazine, Oct 30, 2017, the article.
2017 Jo Rosenthal, “An In-Depth Look at Parsons’ 2017 MFA Show,” VICE Creators, Apr 30, 2017, the article.
2016 Biljana Jović, Aleksandar Čučaković, Miloš Tripković, “Visual Structure Analysis of Multiplied Geometric Patterns and Abstract Geometric Compositions,” Proceedings of 17th International conference on geometry and graphics ICGG 2016. Beijing
2014 Group of Authors, “Annual publication,” Art Space U10, April 29, 2014. 82-85
2013 kARTon, no 9, Cultural Propaganda Magazine, Danilo Kiš Foundation, 2013, 30.
의뢰
2016 Diamonds Unleashed Commission, installation, Art Miami Fair, Miami, USA
2014 Child’s Heart in Belgrade Commission, mural, Kulina, Serbia
작품소장 Fidux Trust, Austria
Rudin Family Foundation, USA


HYUNJINERY (현지너리)
작가노트
“살아있는 것들을 좋아합니다. “
학력
2018 성신여자대학교 서양학과 졸업
주요경력 및 전시
2019 MIDGARD, 갤러리다온
2018 더 라이프 아트페어 – Artrip x 청문공페
Everything Under the Sun – 갤러리 토스트
Ramphastos – 갤러리 앨리스
화산폭발 展 – BACO the Museum
1과 사분의 일 – 트리스트 x 퍼블릭갤러리
후히홓히 – 예술공간 의식주
최후의 만찬 – BACO the Museum
2017-8 Geeky Land: 이상한 나라의 괴짜들 – K 현대 미술관
2017 왕부리새의 모험 – 서울스퀘어 x 퍼블릭 갤러리
A Bird’s Eye View – 갤러리 이마주
제 12회 청문공페 – 소풍 게스트 하우스
2016 Flight of Fancy – 탐앤탐스 유기농테마파크점
p.755 – 합정 BBOX

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